Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Bakslag med Vinga och säsongstart i p-hus!

Av Johanna Lehman - 17 oktober 2009 08:43

Igår morse var vi inne på rehab igen, jag och Vinglissen. Har märkt under veckan att något är fel. Sett småsaker  som en lyft tass, ovilja att hoppa ur bilen på jobbet och allmän grinighet mot de andra hundarna. Startade med det vanliga gåendet i korridoren och där syntes inget men vid tryck- och böjprov kom reaktionen som jag helst ville slippa se. Nu har vi i alla fall troligtvis lokaliserat smärtan till höger bog, sedan om det sitter i leden eller i muskulaturen, det vet vi ju inget om. Nu blir det till att köra lite försiktigt igen och hålla nuvarande dos smärtlindring, samt kyla efter träning om bogen känns varm. Inhandlade oxå ett back on track täcke, "pyjamasvarianten", lite smidigare än det vanliga täcket. Hade hoppats att vi börjat komma tillrätta med problemen nu, efter ett halvår, men inte då! Vill bara att min tokhund skall bli frisk Rynkar på näsan


Igår kväll efter en heldag med hundhår träffade vi Lina och Zing i p-huset för att dra igång "inomhussäsongen". Det är skit att vi inte har tillgång till riktig, uppvärmd, inomhuslokal, men man får göra det bästa av situationen ändå. Extra kul är i alla fall att Zing fått klartecken om att rabiesvaccinet funkat och det innebär att det blir NM i november ... HURRA! Hade med Semlan som fick köra ett kortpass mitt i höglöpet och det gick otroligt bra ... terriern var helt speedad?! Blir man kanske sådan när matte ägnar sig för mycket åt valpen? Bra i så fall! Även Ösa var med, här skall det startas tidigt med musik och miljöträning. Vi parkerade oss på en filt i p-huset, med musik och störning, i form av Lina, i bakgrunden och körde lite handtargetövningar, frivilliga sättanden och lägganden och ett par svängar med lek. Duktiga lilla valpisen brydde sig inte ett skvatt om omgivningen utan bara öste på för fullt med lek och godiskäkande! Lilla skruttan!


Nu skall jag ägna dagen åt ett gäng klickersugna hundar och hundägare. I eftermiddag, vid 15-tiden, blir det ett agilitypass för mig och Semlan. Kanske kommer oxå Helen och Dobra. Kom du oxå!


Ha en härlig helg! / Johanna



 
 
Ingen bild

Eike

20 oktober 2009 06:53

Vad glad jag blir att läsa att ni har så roligt tillsammans! Ska ta mig i kragen och ordna hennes sida på hemsidan också ;) Stora kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Lehman - 16 november 2009 17:37

... nu finns jag på http://blogg.nwt.se/hund/   // Johanna     ...

Av Johanna Lehman - 15 november 2009 11:53

   Det är skönt med helg! Trots kurstillfällen både igår och idag har vi lyckats slappa ganska rejält och laddat batterierna inför kommande vecka! Igår träffades Överkursgrupperna i Värmskog och jobbade med moment som alla fixade galant. Det är så hi...

Av Johanna Lehman - 13 november 2009 16:29

... har avlöpt utan olyckor så här långt  Har bara kloklippningar kvar idag och sedan bär det av hemåt för vila inför helgens kurstillfällen. Imorgon träffas båda Överkursgrupperna i Värmskog och på söndag är det avslutning på Apportering Grund här p...

Av Johanna Lehman - 10 november 2009 16:08


Idag hade jag få hundar inbokade, då de som skulle komma ibland kan ta lite extra tid. Och så kom inte den ena?! Har ägnat eftermiddagen åt träning med Ösa och fotande av de egna hundarna, pappersarbete och pyssel i butiken. Visserligen skönt att få ...

Av Johanna Lehman - 10 november 2009 10:37

... i NWT om Lina och Zing: http://nwt.se/mera/vara_husdjur/article612023.ece ...

Ovido - Quiz & Flashcards