Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Kyligt!

Av Johanna Lehman - 20 oktober 2009 16:28

Nu börjar det verkligen bli höst! Verkar lite som vinter ibland faktiskt, fast det bara är oktober. Imorgon blir det nog vinterdäck på, känns lite lurigt med regn och minusgrader. Får elda som en galning hemma oxå, snål som man är, bara vägrar att värma med element. El är för dyrt, helt enkelt! Men det funkar att elda med ved, blir skön, torr värme och vi har faktiskt kamin både i sovrummet, vardagsrummet och köket.


I lördags blev det lite agilityträning efter kursen, tillsammans med Helen och Dobra. Selma var väl inte direkt på topp efter att ha knyckt typ ett halvt kilo frolic ur påsen i bilen på morgonen. Men terriern, som verkligen behövde röra på sig, hoppade runt banan med babyfrolicmagen i vädret, och verkade trivas ganska bra med tillvaron. Efter passet fick Ösa leka med Helens podencovalp Sigge (bilden). Det var verkligen kul kan den lilla damen meddela, ytterligare en liten hund som piper Skrattande I söndags eftermiddag mötte vi upp Lina och Zing och Helen och Torre för freestyleträning vid skolan på Färjestad. Jag körde två korta pass med Ösa, som inte ens noterade att vi var på ny plats och att Lina försökte luras med störningar en bit bort. Näpp, leka med matte och käka gottis, det är livet! Mellan träningspassen fick hon busa loss med lille Sigge, nu i koppel, men det funkade bra det oxå!


Igår blev det ingen träning alls, hade styrelsemöte med SVHF på kvällen. Men idag har vi haft en liten shapingstund i köket här på jobbet. Ösa har verkligen fattat att det lönar sig att testa nya grejor. Lyckats få fram handtarget, lyfta tassen, ligg, sitt, sitt fint, hämta apporten och en halv rullning ... hon greppar allt så otroligt snabbt och medvetet för att vara så ung. Sedan har hon upptäckt att man kan hoppa högt oxå, vore ju fantastiskt om jag får en hund till som flyger fram i tillvaron Flört


   Skall se till att ladda kameran ikväll oxå, så vi kan bjuda på lite mer bilder under veckan. Ibland är jag otroligt glad över min stora braiga kamera, men ibland önskar man att man hade en lite mer bärbar modell, att bara ta med i fickan. Får väl bli en senare fråga, är ju trots allt nöjd med den jag har.


Nu har jag en privatlektion i ullkamning av schnauzer kvar på dagens schema. Ikväll träffas Valpgrupp I för träning och teori. Imorgon tar jag en ledig onsdag men finns på jobbet för agilitykurs med Semlan på kvällen. På onsdag börjar jag sent, skall på återbesök med Vinglissen, men på fredag jobbar jag heldag på trimmet.


Ha en fortsatt trevlig tisdag! / Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Lehman - 16 november 2009 17:37

... nu finns jag på http://blogg.nwt.se/hund/   // Johanna     ...

Av Johanna Lehman - 15 november 2009 11:53

   Det är skönt med helg! Trots kurstillfällen både igår och idag har vi lyckats slappa ganska rejält och laddat batterierna inför kommande vecka! Igår träffades Överkursgrupperna i Värmskog och jobbade med moment som alla fixade galant. Det är så hi...

Av Johanna Lehman - 13 november 2009 16:29

... har avlöpt utan olyckor så här långt  Har bara kloklippningar kvar idag och sedan bär det av hemåt för vila inför helgens kurstillfällen. Imorgon träffas båda Överkursgrupperna i Värmskog och på söndag är det avslutning på Apportering Grund här p...

Av Johanna Lehman - 10 november 2009 16:08


Idag hade jag få hundar inbokade, då de som skulle komma ibland kan ta lite extra tid. Och så kom inte den ena?! Har ägnat eftermiddagen åt träning med Ösa och fotande av de egna hundarna, pappersarbete och pyssel i butiken. Visserligen skönt att få ...

Av Johanna Lehman - 10 november 2009 10:37

... i NWT om Lina och Zing: http://nwt.se/mera/vara_husdjur/article612023.ece ...

Ovido - Quiz & Flashcards