Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Trasiga bromsar och tokig valp!

Av Johanna Lehman - 21 oktober 2009 18:10

På tal om galna hundar! Igår kväll vaknade terroristen till liv i den lilla blå! Hon roade sig med att knycka ved, flisa sönder den, äta på vardagsrumsmattan, rycka ner min jacka från kroken i hallen, stjäla skor, bada i vattenskålen, bada i köket efter att ha vält ut vattenskålen, tokbusa med golvmoppen och lära sig hoppa upp i soffan och attackera en sovande Vanda. Till slut fick vi tvångs-sova för att få stopp på galenskaperna! Skönt att se att det finns liv i damen Flört


Idag har bilen varit på verkstadsbesök och fick domen ... mycket rostiga och slitna bromsar. Nytt besök om drygt en vecka och byte av samtiga delar ger förhoppningsvis en säkrare körning under vintern. Tur att det finns folk som förstår sig på sånt, jag har nämligen inte en susning om hur det funkar, tyckte bara det var konstigt att handbromslampan lös nu och då Förvånad


Nu skall jag ägna en stund till åt Ösa, med lite träning och lek, så de gamla får vara ifred när jag går agilitykurs med Semlan. Imorgon tar vi sovmorgon, sedan skall jag in på rehab med Vinga igen. Håll alla tummar och tassar för att det skall se bättre ut, vill så gärna att tanten skall bli sitt vanliga, glada jag igen.



Ha det gott! / Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Lehman - 16 november 2009 17:37

... nu finns jag på http://blogg.nwt.se/hund/   // Johanna     ...

Av Johanna Lehman - 15 november 2009 11:53

   Det är skönt med helg! Trots kurstillfällen både igår och idag har vi lyckats slappa ganska rejält och laddat batterierna inför kommande vecka! Igår träffades Överkursgrupperna i Värmskog och jobbade med moment som alla fixade galant. Det är så hi...

Av Johanna Lehman - 13 november 2009 16:29

... har avlöpt utan olyckor så här långt  Har bara kloklippningar kvar idag och sedan bär det av hemåt för vila inför helgens kurstillfällen. Imorgon träffas båda Överkursgrupperna i Värmskog och på söndag är det avslutning på Apportering Grund här p...

Av Johanna Lehman - 10 november 2009 16:08


Idag hade jag få hundar inbokade, då de som skulle komma ibland kan ta lite extra tid. Och så kom inte den ena?! Har ägnat eftermiddagen åt träning med Ösa och fotande av de egna hundarna, pappersarbete och pyssel i butiken. Visserligen skönt att få ...

Av Johanna Lehman - 10 november 2009 10:37

... i NWT om Lina och Zing: http://nwt.se/mera/vara_husdjur/article612023.ece ...

Ovido - Quiz & Flashcards