Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Johanna Lehman - 25 augusti 2009 17:38

Oj vad tiden går fort! Idag drar höstens kurser igång och vi är fullbokade på nästan varje start! Finns platser kvar på agility grund och apportering grund som startar i september. Har oxå plats på rallyhelg och klickerhelg under hösten. Se kurssidan på hemsidan för mer info.


Och så till den onödiga resan ... Vinga blev ju remitterad till Strömsholm för ett tag sedan och vi fick besked om att få komma dit idag för hältutredning och röntgen. Vinga skulle sedan få stanna över natten för att en ortoped skulle gå in i armbågslederna och titta imorgon. Tar alltså extra ledigt från jobbet och kör den två timmar långa resan dit. Väl där får vi träffa veterinären som känner på Vinga, gör böjprov på frambenen, ser på Vingas rörelser och sedan säger: Hon ser ju pigg ut, du kan börja dra ner på smärtlindringen och behöver inte stanna tills imorgon!? Jaha, men hon har ju vilat i tre månader och står på maxdos metacam?! Kanske inte så konstigt att hon visar nåt just nu, det är ju när jag kört igång henne tidigare som hon haltar. Nä, men jag skulle minsann vara glad att hon var "frisk" och fick gärna ringa om hon börjar halta igen. Suck! Kändes helt onödigt alltså, böjproven kunde jag gjort själv ... det finns ju ändå en anledning till remissen ...eller hur? Ger tusen gånger mer för Mikaelas undersökningar på Djursjukhuset här på Färjestad, hon är petig och ger sig inte förrän hon hittar möjliga orsaker till problemet. Mikaela har oxå förmågan att utläsa av hundens reaktioner huruvida den smärtar vid böjprov eller inte. Jag såg en tydlig reaktion då dagens veterinär provocerade lederna men det verkade hon inte notera. Imorgon blir det en sväng in till "mina" veterinärer för diskussion och tidsbeställning på rehab. Ska bli spännande att se var detta slutar!?


Nu skall jag planera klart inför kvällens valpkursstart. Jättekul att träffa ett stort gäng nya förmågor med familjer. Imorgon är jag ledig hela dagen!


Ha det gott! / Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards