Alla inlägg den 3 november 2009

Av Johanna Lehman - 3 november 2009 17:59

I helgen blev det inte mycket gjort på hundfronten, förutom ett nödbad av lilla lortgrisen Ösa Flört Fick istället hjälp med inslängning av vedhög, många stora "tack-för-hjälpen-kramar", hade tagit månader för mig att få in högen själv! Igår jobbade jag på trimmet hela dagen och hemma med trimkund på kvällen. Idag skulle jag varit på tandläkarbesök och var därför ledig på förmiddagen, men väl på plats på Folktandvården fanns ingen tandhygienist till mig, för de hade möte och ingen hade behagat tala om för mig att tiden var flyttad Förvånad Känns inte som om jag har tid att slösa bort en förmiddag på ingenting ... irriterande!


Under eftermiddagen har det i alla fall blivit hundhår så det räcker, här kommer några bilder från igår och idag ...



... mycket lurvig cockertjej ...


... fick ny, lite mer höstanpassad, frisyr ...


... gullig norwich inne på putsning ...


... tokraggig lagotto ...


... med kortkort frilla!


Ikväll träffas en av valpgrupperna för träning. Snart är höstens kurser slut och man ser vid varje tillfälle att valparna utvecklas till härliga unga individer. Imorgon tar jag ledigt fram till 18.00 då vi jobbar med en privatträning och därefter träffas vi som går agility fortsättning för sista träningstillfället före vinteruppehållet. Deltagarna har blivit riktigt duktiga och ett par av dem lär vi nog se på tävlingbanorna i framtiden ... eller hur? Skrattande Men glöm inte att slappa lite mellan passen oxå ... så här underhåller Kira sin stjärnstatus ...



Ha en riktigt lugn och skön kväll! / Johanna

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards